30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





tisdag, maj 22, 2012

Våra politiker upphör aldrig att förvåna..

Den här gången är det Folkpartiets Jan Björklund som är 'på tapeten'.
Jag citerar direkt från Avvpixlat.info;
Folkpartiet har släppt sitt nya sjukvårdspolitiska program där syftet är att stärka patientsäkerheten. Men de vill även ge illegala rätt till vård. Dessutom ska vårdpersonal inte heller ha rätt att rapportera illegala till polisen och andra. Det står uttryckligen i deras program, som punkt sju under “Öka rättvisan i vården”:
Låt gömda och papperslösa flyktingar få tillgång till hälso- och sjukvård. Att nekas vård, eller själv avstå vård och äventyra sin hälsa av rädsla för att rapporteras och riskera avvisning är omänskligt. Vårdpersonal ska inte ha rätt att kontakta polis eller annan myndighet för att ange papperslösa.
Eeh, lästa jag rätt ? 'Vårdpersonal ska inte ha rätt att kontakta polis eller annan myndighet för att ange papperslösa'. Man baxnar.
Du kan läsa det sjukvårdspolitiska programmet  HÄR.
Vi är trötta på alla Sverigefientliga jävla politiker nu.

1 kommentar:

Tina Högman sa...

Eh... Det blir ju konstigt, jag trodde det var olagligt att undanhålla sådan information. Ska vi som vårdpersonal ha en egen paragraf då eller?
Och vad händer när vi går hem från jobbet? Är man fortfarande undersköterska och lyder under den paragrafen, eller är vi "vanligt folk" då?
Lite Moment 22 över det hela tycker jag.
Konstigt förslag måste jag säja.