30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





tisdag, oktober 18, 2011

'Ånger'..

..var måndagens ämne i Karlavagnen.
Jag tänkte efter, vad ångrar jag i mitt liv? Tja, att börja röka var väl inte sådär jättegenomtänkt, direkt.
Jag ångrar lite att jag inte tog mer hand om min kropp i yngre år, samt lite annat, och så är det väl ett och annat damsällskap jag ångrar.
Men som en av telefonörerna sa i programmet; "Varför ska man ångra saker man gjort? Det är ju bara att gilla läget, det går ju inte att få ogjort", och det är ju sant. Gilla läget.
Ångrar du nåt i ditt liv, och i så fall vad?

2 kommentarer:

Tina Högman sa...

Ångrar nog ungefär samma saker som du. Att börja röka var väl inget genidrag, men det har man ju rättat till nu, någon manlig bekant man kunde klarat sej utan och så...
Det finns ju endel man ångrar att man gjort, men även en del man ångrar att man INTE gjort...
Fast som du säjer, det är ju meningslöst att ångra sej för man kan ju inte få det ogjort, däremot kan man väl alltid lära sej nåt av sina misstag...!?

syster sa...

Hmm..visst är det lätt att vara efterklok.
Jag ångrar nog allra mest att jag genomled så många år på LT. Varför sökte jag inte nytt jobb tidigare. Korkat!