30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





fredag, december 11, 2009

Nobelbanketten

Jag hade ju tyvärr inte möjlighet att närvara i Blå Hallen igår pga jobb, men jag läste just vad jag gick miste om.
Förrätt;
Hummerconsommé med skaldjurstartar, hummer och Kalixlöjrom.

Varmrätt;
Tryffelfärserad vaktel med persiljerot och portvinssås.

Efterrätt;
Citron- och färskostmousse med havtornsorbet.

Det låter inte riktigt som my cup of the, om man säger så. Och vad är consommé för nåt?
Själv åt jag en räkbaguette igår. Ikväll blir det nog pizza.

7 kommentarer:

Anonym sa...

consomme är soppa :noterat:

filuran sa...

och jag blev anonym, varför då???

filuran sa...

och jag blev anonym, varför då???

Velourpappa sa...

Detta påminner mig om en mathistoria. Får Du höra när vi ses nästa gång.......

Cam. sa...

Kristina Lugn sa att hon inte ätit så mycket igår "det var en liten liten fågel jag inte kunde förmå mig att äta men jag har druckit mycket" :D :D

Syster Yster sa...

Jag och barnen deltog också på Nobelmiddagen. I ca 10 min !!!
Då hade vi avverkat diamantdiadem, färserade vaktlar och blomsterprydda gubbar. Det blev tooo much.
Nu är det snart final i IDOL !!! Vi har röstat på Erik. Han är ju bara bäst. Synd att han är ca 15 år för ung :-)

513andersson sa...

Oj, shit... =)

Filuran x 3; Tack.
Jag vet inte.
Jag vet inte.

Pappa; Spännande. =)

Cam; Ha ha.. =)

Syster; Ni har ju egna Nobelmiddagar där ute i Höviksnäs, ju. =)
'Halv åtta hos mej' och sådär.
Idol?