30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





tisdag, september 01, 2009

Det är jobbigt att vara ledig

Nu har jag varit hemma från jobbet i två dagar på föräldraledighet, och jag måste ju säga att det är ju fasen ingen hit att behöva kliva upp kl 7 på morronen. I går gick det ju bra, och likaså idag, men kl 9 så tvärslocknade jag på soffan igen och sov i två timmar.. Vad hände liksom? Jag hade ju saker att göra här hemma idag.
Igår gick lillan till skolan iklädd knälånga tights, regnjacka och stövlar utan strumpor. Idag var det lite grådassigt när vi gick så jag fick på henne långbyxor, strumpor, långärmad tröja, jacka och vad händer? Det blir strålande sol och klarblå himmel...

Det är första september idag då. Hösten är på gång. Jag har ett stort kastanjeträd utanför mej där löven börjat skifta lite i färgen. Tanken slog mej då att jag skulle följa skiftningen här i bloggen tills löven är helt borta. Så här är den;
Tisdag 1 september, kl 11;45
Nån gång i veckan blir det ny uppdatering. På trädet, alltså. ;)

Inga kommentarer: