30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





fredag, augusti 22, 2008

OS, jobb och söta kassörskor

Tjugotvå tusen. Det är mycket, det. =/
22.000 bilar. Tydligen så mycket som Volvo avskrivit i ordrar. Det är för bövelen tre veckors produktion.. =/ Ungefär.
Under semestern kom det in ordrar på 80 st bilar. Vi ska nog vara glada om vi har jobbet kvar om ett år. Alternativet är att dom slutar att försöka hävda sej mot Audi, BMW och Mercedes och börjar tillverka cyklar och/eller skrindor istället. Vi får la se vart det barkar.

Nya OS-medaljer ramlade det över oss idag också. Brons i segling och en silvermedalj i hoppa häst. Jääjj.. Och USA's damer, som vann fopollen, har ju en svensk coach, minsann. Grattis till Pia Sundhage för det. =)

Lyssnade på Karlavagnen i P4 ikväll också där Marcus Birro var programledare. Måste säga att jag var skeptisk till honom när han presenterades som ny programledare för nåt år sen, men han är ju bara så bra. Ämnet var dessutom fritt idag. Bra så, det blir lätt lite tjatigt om man ska prata om ett specifikt ämne hela programtiden. Tycker jag, då. Men jag gillar Karlavagnen, det är trevlig underhållning när man är ensam i trucken på kvällarna.

F ö tycker jag att veckan mest bestått i jobb.
Som mössen i Askungen säger; "Det är bara jobb. Jobb och jobb".
Men nu är det helg, minsann. Eder favoritbloggare sitter redan med ett glas viiin här.

Imorrn måste jag åka till ICA och se om Söt jobbar. Och så måste jag visst handla lite också. =)
Jag ska dessutom ha lillan i helgen.
Äntligen. =) Me like. Fisk har hon beställt nån dag också. Att äta, alltså.
Tvätt-tid imorrn också. Trist men det måste göras.


Avslutar med en riktigt fin ballard..
http://www.youtube.com/watch?v=yNypYi2_sho


Gonatt för nu.

Inga kommentarer: