30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





onsdag, augusti 20, 2008

Brandövning och övertid.

Jomenvisst hade vi brandövning igår kväll på jobbet. =/
Alla som vart med på en sån övning vet ju att det ska vara just en övning , och att man inte annonserar ut det innan.
"Klockan 19;15 kommer brandövning att genomföras. Vid brandlarm, bege er snarast till uppsamlingsplatser"
Jiiisus, vilken parodi på brandövning. Folk går och hämtar jackan, däribland jag ska ju erkännas, men det regnade ju också. Vissa går via kaffeautomaten för att få med sej en kaffe ut, men min kollega M var nog bara värst ändå... "Vänta på mej, jag ska bara kissa först"..
Ja jisses..

Väl vid uppsamlingsplatsen frågar en av mina lagledare om jag kan tänka att jobba över på natten.
"Javisst kan jag det", svarar jag, och kommer två sekunder senare på att jag ska ju gå med lillan till första dagen i förskolan idag också. Om sissådär en halvtimme.. =/

Marsch in i duschen nu.

Inga kommentarer: