30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





onsdag, april 17, 2013

'Nallebjörn'

Minns ni Gyllene Tiders låt Flickorna på TV2 som kom för typ hundra år sen? Jag sa för ett tag sen att det kommer inte göras nån sån låt på svenska igen, med sån tydlig sexanspeling, i detta politiskt korrekta Sverige.
Well, jag hade ju inte räknat med Magnus Uggla då'ra, kan jag säga. Har ni hört hans nya Nallebjörn?
Om ja va en kille
som nästan dagligen va uppfylld av en vision
att ja faktiskt ville
ha sex med andra män skulle en sådan person
inte va nån liten gullig quer
me utstuderat kvinnligt snitt
inga Christer Lindarwska maner
om ja får chans o välja fritt


så vill jag ha en nalle
na na naa nallebjörn
om jag promt ska ha nån som i röven kör'n
då vill ja ha en björn

Hela texten på den finns att läsa här, men  musiken hittade jag dessvärre inte nånstans, så du får sjunga själv. Tonarten är nog A, eller nåt sånt.. ;)

3 kommentarer:

Tina Högman sa...

Ansiktet... har du inte hört dom...?

513andersson sa...

Jo, och jag försöker förtränga dom.

Sen finns ju Stiftelsens 'Nu får du gå hem' också, kom jag på...

syster sa...

Hmm.. det här ligger helt utanför min musiksfär känner jag !!!