30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





fredag, juli 13, 2012

Winterfilmer de luxe

-Rop från långt avstånd-
Winters semester avbryts abrupt en sensommarmorgon då en ung kvinna hittas mördad vid Delsjön utanför Göteborg. Kvinnans identitet kan inte fastställas, ingen verkar sakna henne och det enda man med säkerhet kan säga att hon en gång fött ett barn. Sakta inser Winter att de måste söka sig långt tillbaka i tiden för att finna svaren på de många frågor som hopar sig. Och för att finna barnet - innan det är för sent.
Spännande, spännande.. och bl a inspelad på den gården där jag bodde för typ 10 år sen.. och där även Lollo bodde..
Betyg; Fyra roddbåtar av fem möjliga.

-Dans med en ängel-
En ung svensk man hittas mördad på ett hotell i London. Kort därefter sker ett liknande mord i Göteborg. Av de blodiga fotspåren att döma har en makaber dans utförts i rummet. För Winter och hans medarbetare blir det inledningen till en av de mest plågsamma utredningar de haft hand om.
Spännande, och med ett oväntat slut.
Betyg; Fyra polisbilar av fem möjliga.

-Sol och skugga-
Ett dubbelmord begås i centrala Göteborg, bara ett stenkast från Winters lägenhet. Winter ställs inför en gåta vars svar ter sig alltmer komplicerat ju närmare lösningen han kommer, och efterhand börjar han misstänka att han själv redan från början tilldelats en roll i mördarens djävulska lek.
Näst intill den perfekta svenska polisfilmen. Spännande hela tiden, och med ett oväntat slut.
Betyg; Fyra och en halv nånting av fem möjliga.


1 kommentar:

Louise sa...

Aha! Vad bra, nu vet jag vilken film jag ska hyra... har ju inte sett den. Kommer ihåg hur pinsamt det var när jag väl hemma efter att ha krånglat mig förbi alla kända skådisar i trappuppgången kom på att jag var tvungen att handla mjölk och kryddpeppar och fick krångla mig förbi igen, och sedan en gång till tillbaka... =)