30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





torsdag, april 28, 2011

Tveksamt..

..om man kan skämta om precis vad som helst, men jag hörde på radion under onsdagskvällen att Patrik Sjöberg, den gamle höjdhopparen, var utsatt för sexövergrepp av sin styvpappa, tillika tränare,Viljo Nousiainen, under undomsåren. Jag undrar dock lite stilla varför han tar upp det i sin memoarbok, "Det du aldrig såg". (men förmodligen kände?)
Viljo Nousiainen avled sommaren -99, och förmodligen hade denna hemlighet också fallit i glömska om nu inte herr Sjöberg hade tagit upp det såhär trettio år senare..?
Men det kanske var därför Patrik blev höjdhoppsvärldsmästare som 22-åring? Matad med lite finsk sisu under några år.. ;)
Fast jag är ju egentligen emot att skoja om barnsex, så rent teoretiskt så har jag aldrig publicerat det här inlägget, och har du läst det ändå så har du läst fel. ;)

2 kommentarer:

Tina Högman sa...

Ja men jag fattar hur du tänker... min första tanke var "varför tar han upp det nu?"
Jag hade nog velat att min plågoande (om jag haft nån) skulle få det jävligt (om jag inte räknar mitt ex och otroheten och detta)och att alla skulle få veta vilken jävel han var under tiden han LEVDE och kunde få betala för det, och stå där med skammen.

Fast samtidigt är nog sexuella övergrepp inget som går att jämföra med nåt annat, så man kanske förtränger det just då, och sen blir man påmind och vill berätta.
Av egen erfarenhet är det bra att prata om saker.

Tina Högman sa...

Jag vill tydliggöra att jag INTE blivit utsatt för sexuella övergrepp, för jag kände att det kanske lät lite dumt det jag sa om egna erfarenheter, men det var bara att det är bra att prata om problem mer i allmänhet...