30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





lördag, maj 29, 2010

Jorovischon sång kontest

I skrivande stund är just telefonomröstningen avslutad, och efter att ha sett snabbgenomgången kan man ju konstatera det vanliga, nämnligen att det är en orgie i dålig smak, både vad det gäller klädsel och låtar.
Ska man koncentrera sig på låtarna så tycker jag att Cypern var helt OK, Turkiet var lite rockig och Belgiens bidrag var också ganska bra. Enkelt, men bra.
Bosnien var väl inte sådär "balkan" som det brukar vara, och Danmark var också bra. Jag röstade faktiskt, jag som inte röstat sen Lordi vann för Finland för några år sen, och jag röstade på Danmark.
Hvi er röde, hvi er hvide..
Vilken var din favorit?

2 kommentarer:

Velourpappa sa...

De första fem låtarna fick mig sömnig och blasé. Gick till Jon Blunds trygga famn i stället och hade ljuva drömmar om country-
musik och storbandsjazz.....

513andersson sa...

Å fy faan.. ;)