30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





måndag, september 07, 2009

Så lurad jag blev nu..

Jag har ju samlat på mej några stycken filmer som jag inte sett än, så idag skulle jag då se en tänkte jag, sådär i brist på annat. High plains drifter valde jag. En Clintanfilm. Redan i inledningsscenen känner jag igen hans spräckliga häst, och sen en dvärg som jag kände igen från filmen Mannen med oxpiskan. Och gissa vad? High plains drifter är det engelska namnet på Mannen med oxpiskan.
En främling rider in i en liten stad i vilda västern. De som bor i staden är rädda för honom, och tre män försöker döda honom utan att lyckas. Han checkar in i ett rum och bestämmer sig för att stanna. Under tiden är ett gäng laglösa på väg in i staden för att hämnas. Lyckas stadens ledare övertala främlingen att hjälpa dem?
Betyg; Fem sopkvastar av fem möjliga
Bild och faktatext från discshop.se

3 kommentarer:

Louise sa...

Jag har oxå filmdag =)
Kramis

Eje sa...

Fem sopkvastar?? Är det bra eller dåligt ??
Trodde man fick kofångare eller truckar i betyg på din poänglista ;-)

513andersson sa...

Louise; =)
Kram

Eje; Fem kvastar av fem är jättebra.

Jag ska tänka på det. ;)