30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





onsdag, mars 18, 2009

Nyhetssammanfattning från kvällen

Jag hade tillgång till radio på jobbet ikväll också. På nyheterna sa dom nåt om Dawit Isaac, och jag tyckte hon sa att han är fånge i en trea. Alltså en trerumslägenhet. Så var det ju visst inte. Det var Eritrea hon sa. Så fel det blev. Men jag var inte riktigt med på varför han är fånge där...?

Hörde också om slakteriet i Luleå, där dom skållat levande grisar. Två gånger, dessutom.
Kommentaren från den ansvarige var; "Det här blev fel."
No shit?

Den femte och avgörande bandysemin mellan Västerås och Sandviken var ju nästan lika spännande som hockeyn var igår. VSK vann med 4-3 och får nu möta jävla Edsbyn i finalen på lördag. Heja Västerås, som faan.

Inför F1-säsongen ska det ändras lite regler igen. Nu är det inte den som får flest poäng som vinner VM, utan den som vinner flest lopp. Vad är det för jävla larv? För att undvika taktisk körning hette det visst. Dumheter, säger jag.
Eller hur?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Beträffande Formel 1: Hur bedöms åkarna längre ner i fältet?? Är det poäng eller ev platssiffra som kommer att avgöra?? F.ö. ska ju segrar premieras, tycker jag.
KEEP RACING!!

513andersson sa...

Det framgick inte riktigt tycker jag. Förmodligen så kör dom väl vidare med poängsystem, men i slutänden så är det vinster som räknas först. Jag retar mej lite på att jag inte hittar nåt om det på nätet, för jag kan ju för bövelen inte drömt det....