30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





tisdag, augusti 26, 2008

Vad händer i Leksand?

Citat från Superstars hemsida den 19:e denna månad, alltså i tisdags;
Idag tillkännagav Leksands IF att förra säsongens lagkapten Jan Huokko har valt att säga upp sitt kontrakt med omedelbar verkan. Vi tackar Janne för hans tid i klubben och önskar honom lycka till i framtiden. Slut citat.
Bara det där är ett slag i ansiktet på oss supportrar. Världens bästa back, ju!
Under måndagskvällen kom nästa bakslag.
Nytt citat; "Danska Ålborg tar från och med i dag över Roman Vopats kontrakt. LIF har i dagens trupp redan spelare som kan axla den roll han haft, förklarar sportchefen."
En stor publikfavorit har alltså gjort sitt i Leksands IF och vi tackar Roman för hans tid i klubben. Hans insatser på isen kommer att bli mycket svåra att glömma och vi gratulerar Ålborg till en frejdig och annorlunda hockeyspelare. Slut citat.

Jag hoppar snabbt till Liselottes blogg för att kolla om det vets mer där..

Citat igen ; Min spontana tanke när jag läser detta är att de menar någon på hans plats som forward, för ingen, och då menar jag ingen kan ta Romans plats.
Jag kommer sakna honom så mycket. Hans käftande med motspelare, hans förmåga att trots sin storlek, trampa ifrån motståndare, men framförallt kommer jag att sakna hans hjärta. En tjeck med Leksandshjärta, de växer verkligen inte på träd. Fråga oss leksingar, vi vet. Slut citat.

En superback och en superforward minus på sex dagar.. =(

Vad är det som händer i Leksand egentligen?

Inga kommentarer: