30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





lördag, augusti 23, 2008

Melodikrysset v. 34

=)
Jättelätt var det idag, sånär på några små detaljer..
Vågrätt 12 exempelvis. En geografisk plats på elva bokstäver.
Lodrätt 11.. Ett ord ur en film. Två bokstäver. Förmodligen if, on, at, in eller nåt sånt.
Lodrätt 4.. En sångare.
Lodrätt 13 vill jag få till Agnes, men det skulle ju in på L14.. Man kan väl inte ha samma svar på två ställen i samma kryss? Väl?

Tacksam för svar. =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjoho i lingonskogen!!!!!!!

Vågrätt 12: RIALAJAZZEN
Lodrätt 11: OZ (TROLLKAREN FRÅN OZ)
Lodrätt 4: RICKY (MARTIN)
Lodrätt 13: AGNES japp rätt rätt filmen heter AGNES-CECILIA

Så där då måste krysset vara korekt för dig med.

Kram från Trollet

Anonym sa...

Men tackar för det då. =)
Fast jag förstår inte hur Rialajazzen kan vara en geografisk plats..

Ricky Martin känner jag ju igen nu när jag ser det, men jag lyssnar ju inte på sån skit..

Jag googlade faktiskt på det där, och hittade Agnes-Cecilia men det var ju det där med att Agnes skulle in tidigare som fick mej att tveka.

Tack, nu blev det komplett här också..

/ C.