30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





lördag, maj 17, 2008

Dyr parkering.. =/

Javisst.. Nästan varje gång jag kört lilla T till dagmamman så brukar jag parkera bilen på gatan nedanför balkongen för att slippa gå så långt från p-platsen och hem. Lat,eller?
Likadant igår. Efter lämning så åkte jag till Statoil och tvättade bort lite äcklig måsbajs som kommit på bilen. Parkerar,som vanligt,på gatan och när jag sen strax innan kl. 14 ska ta bilen så sitter det minsann en p-bot på rutan. Bredvid så är det fyra nya måsbajsar. En olycka kommer ju inte ensam som bekant.
Bara att åka och tvätta rutan då. Boten var dessutom på 400 spänn. Bara att betala och se glad ut. Tilläggas kan att det visst bara var 10 minuters parkering som var tillåtet. Fyra timmar ger en p-tid på 100 spänn/timme.
Liiiite dyrt,kanske.

Melodikrysset gick sådär idag.Högra halvan är löst,men det här med vem som skrivit låtar har jag lite svårt för.Nån som kan berätta vad L 1 blir?
Eller V 6? Eller V 12? V 14 kunde jag inte heller,men räknade ut det med hjälp av befintliga bokstäver.

Idag är det GöteborgsVarvet också. =/ Kaos i schtan,alltså. Tur att man inte ska vara med. Det är ju rallycross på TV4 Sport kl. 14;30. Iaf enligt min TV-tidning.
Dessutom går det ett sammandrag på spektakleti morron.

På min To-do-list står det nu att jag skall åka och tvätta bil och köpa viiin.

Häpp.


Ett liiiiiitet grattis till lillbror Norge idag då. Det är ju syttende maj idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja ha du behöver hjälp.
ok det skall du få.
L1=ERNST-ROLF
V6=NILS
V12=OLROG
V14=FEMÖRINGAR
VAR SÅ GOD :)

513andersson sa...

Tack.
*korsord komplett*
Men vem var denne Nils som sjöng med Lill Lindfors? V 6 alltså?

//Daddy