30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





fredag, november 14, 2008

Glögg, minsann

Eey.. Jag glömde ju av att provsmaka glöggen jag köpte i onsdags så det gör jag nu då'ra. Det är ju trots allt fredag. ;)
På etiketten stod det 'Vit starkvinsglögg 15%vol'. Jo tack, jag kände det.
'Blossa 08 har en frisk smak av blåbär med en ton av kryddnejlika'. Nja, frisk vet jag inte, men visst fanns det en touch av blåbär. Vidare så var den inte vit heller utan läckert röd, som glögg ska vara. Har kanske V&S provsmakat lite för mycket när dom skrev etiketten, tro?

Ej för mesar eller barn under 3 år

Summa summarum av provsmakningen; Varm i magen och med en känsla av att det här hade kunnat sluta hur som helst om man provat mer än tre glas på fastande mage. Det kommer nog att bli flera sånna här i vinter. Om det blir nån vinter, alltså.
Betyg; Fyra uppercuts av fem möjliga.

Bra där.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ich hat auch Glögg geprüft. Das var ein und zwantsig procent......
Dann var mein (vafaan heter minne på svenska??) zu ende.....

Prost!!