30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





fredag, februari 20, 2009

Vad gör Tommy Salo idag? ;)

Vi hade hockeykväll hos ex-sambon igår.. Elitseriehockey, trevligt sällskap och lite öl. För lite visade det sej, men det går väl att handla mera... =)
Ikväll är det allsvenskt igen. TV visar Västerås mot Huddinge.. Jag tror VIK vinner.

Appropå hockey, ja.. Minns Ni detta? Det är sju år sen idag.. Jag minns det nästan som igår. Nästan, bara. ;)


20 februari 2002, Salt Lake City.
Vladimir Kopat. Vitryssland. Ingen av Tre Kronors superstjärnor kommer någonsin att glömma det som hände 17.36 in i tredje perioden av OS-kvartsfinalen mellan Sverige och Vitryssland. Ställningen var 3-3, en sensation bara det att nederlagstippade Vitryssland spelat jämnt så länge med det stjärnspäckade svenska laget.
Vladimir Kopat fick pucken i mittzon och valde att skjuta. Tommy Salo valde att hoppa i luften, nicka pucken bakåt in i mål, och bli syndabock. Salos dundertabbe innebar att Tre Kronor var utslagna. Den svenske målvakten erkände sitt misstag, men sa också efter förlusten:" Vi var påverkade av att spela redan klockan elva på förmiddagen".
Hur många puckar hade Salo nickat in om matchen gått ännu tidigare på morgonen?
Bild och text från Expressen.se
Jag såg inte den matchen. Jag var på Mölndals sjukhus och var nybliven pappa, men jag fick sett på slutet av den, iaf.

Det snöar här nu. Det blev nästan lite julstämning, ju. Fast det är ju bara 10 månader kvar.. ;)

Dagens Grattis går till Louise, igen. Nu har hon förlovat sej. På lillans födelsedag, av alla dar. ;)

"Kom grabbar så går vi och äter. Jag är hungrig som en dvärg."
Sanny Åslund, IFK Norrköping

3 kommentarer:

Winborg sa...

Ja det var ingen snygg grej salo gjorde där :(

Anonym sa...

Tack gulle dig!
Jag är lycklig!
Kram

513andersson sa...

Winborg; Tommy Salo är en fjant..

Louise; Det ska du vara.
Kram