30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





lördag, februari 07, 2009

Mellon -09

Vi tittade på Melodifestivalen förrut. Jag kommer ju inte att bli nån bra tippare, kan man säga.
Jag trodde att melodi nr 1, 2, 3, 4 och 6 skulle gå vidare. Jag hade rätt i vissa iaf..

Nr 1 var det väl lite tryck i, därför trodde jag på den.

Nr 2 och 3 var väl sånna som skulle kunnat gå vidare, men se det gjorde dom inte.

Nr 4, Schkottsch gick ju vidare tack vare kändisskapet från Dansbandskrampen, för låten var väl inte sådär jättebra, eller? Det kändes som det var Gessle som skrivit texten med dom rimmen som var däri.. Ingen skugga på Gessle, men.. nä, den här gillade jag inte.

Nr 5, Emilias konstiga låt, trodde jag inte alls på. Den gick vidare.

Nr 6, Alcazar, var väl också en såndär "måste-gå-vidare-för-vi-är bra-och-kända-låt"? Den gick mycket riktigt vidare också.

Nr 7, Caroline af Ugglas. Jag säger som hon; "Snälla", vad gör du där? Vad är det för en bedrövlig låt? Den framkallar ju självmordstankar hos vem som helst, ju.

Nr 8, var ju startfältets schnüggaste, men vilken dålig låt hon hade. Yääk.

Summa summarum av kardemumman på det hela då; Ingen låt var bra, den minst dåliga var melodi nr 1.
Programledar'n..? Hon är rätt OK i Parlamentet, men det här kändes mest krystat, tycker jag. Luuk är bättre på sånt här. Luuk rular.
CanVrålas fläkt på scenen fortsätter att vara med. Ta bort, säger jag. Både fläkt och CanVråla.

Jag hade rätt på två av fem låtar, det är inte godkänt.
Bättre lycka nästa vecka? Om jag ser spektaklet, vill säga.

3 kommentarer:

Winborg sa...

Tjo, vi trodde nästan samma vad det gäller låtarna som skulle vidare. Fast jag hade 7an i stället 6an. Och jag håller fullständigt med dig vad det gäller programledaren :)

TROLLET sa...

Jopps samma här då hmmmm vad var det för låtar nu igen??? Ingen som fastnade så där direkt mer än Jonathans låt Welcome To Mt Life fast det kändes som ett av bidragen från ett annat land för några år sedan, man jag måste ju säga att SCOTTS äger ju som LIDKÖPINGS bo måste jag ju säga att ja de var OK. Kram

513andersson sa...

Winborg; Du kan inte mena att du trodde på Caroline af Ugglas??

Trollet; Man MÅSTE inte tycka att Schkottsch äger bara för att man bor i Lidköping. Eller var dom bara OK, svårt att avgöra vad du menade där..
Kram.