30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





fredag, januari 16, 2009

Medgångssupportrar?

Typ alla vet ju att jag är smått hockeyintresserad, och några av Er vet att jag bara kräks på Frölunda Indians, så därför tycker jag ju att torsdagskvällens resultat mellan Rögle och Frölunda var enbart njutning.. 5-0 till Rögle blev det.
Vad jag tycker om Frölundas hemmapublik är också känt bland några.. Usel, kort sagt.
Det man hör på Sportradion, för jag har ju ingen anledning att befinna mej i Scandinavium, är en tyst publik. Då ska man ha i åtanke att Scandinavium ofta har över 10.000 personer där. Blir det däremot en utvisning på en indian så blir det en visselkonsert utan dess like, likaså om det inte blir utvisning till motståndarna om publiken vill ha det.
Leder nu VF matchen när det är några minuter kvar, säg med 3-1, då är det sång, minsann.
Ett enerverande Frröööö-luuuunn-daaaaa upprepat ungefär 100 gånger. Är läget det omvända, 1-3 i mitten av tredje perioden börjar delar av publiken gå hem..

Nu till det jag ville ha sagt; Jag läste Henrik Lemans hockeyblogg på expressen.se
Hittas här; http://blogg.expressen.se/leman/entry.jsp?messid=459725
Fastnade framförallt för den sjunde kommentaren han fick på det inlägget.
Jag citerar;
Det var droppen
Jag har precis mejlat VF och förklarat att det var droppen. Nu har de tappat en trogen seriebiljettsinnehavar sedan 15 år, så jävla mycket tid som man lägger ner på att gå på deras så kallade matcher och så pissar de mig rätt i ansiktet match efter match år efter år. Har bara en sak att säga till Adrian och hans knähundar ÄT SKIT!!! jag lägger inte en spänn till på denna förening in en rejäl förvandling sker, då man slutar värva stjärnor utan hjärta och fotar ut de som är ansvariga för värvningar eftersom det pågår år ut och år in. VF idag består bara av en samling horor.
Skriven av Jonet den 15 jan 23:37 Slut citat.

Nu läser säkert inte Jonet min blogg, men jag säger såhär; Det är lätt att var glad i medgång och vunna SM-guld, men det är ju i motgångar som laget behöver stöd, tröghjärna.
Jag är glad, och jag är stolt, över att vara Leksing, trots att "vi" ligger i allsvenskan. Sveriges bästa supportrar. Yes.
Nä, en säsong i allsvenskan skulle VF nog behöva.
"I nöden prövas vännen", eller vad heter det?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Bra rutet!!! (Dvs böjning av RYTA)

Linda sa...

Tack så jättemycket för presentkortet!!! De kom mä posten idag som utlovat...
Så nu drar jag till varmare breddgrader... Tjoho!!
Hoppas att du får en rolig helg!!! De ska jag ha... Fira lite..
Kran

Anonym sa...

Är det en önskan eller rent önsketänkande att få läsa en sån ;) Kanske kan ordna en endast för dig om du ber snällt ;) Hihi.. kram

Anonym sa...

Hihi, ja man vet aldrig ;) Nä det vågar jag nog inte.. All energi hamnar hos Honom just nu ;) Kram

Winborg sa...

Ja det har ballat ur fullständigt för många suportrar, likadant vilket lag det var som blev utbuat av sin egen publik. Är ju helt sanslöst faktiskt.

Anonym sa...

Hejsan hoppsan! Trevlig blogg, förutom en bild som gjorde att jag nästan kräktes... du vet vilken! Ta hand om dig så får vi ta en öl snart, det var ju ett tag sedan. Har du kollat min blogg nu? Pöss Louise

513andersson sa...

Pappa; Tack, det blev rätt mycket "försnack" innan jag kom till poängen, men det blev rätt bra ändå tycker jag.

Linda; Haha.. Skicka ett vykort som tack.
Kram

Crazy I; Du vågar inte...!? ;)
Crazy II; OK..

Winborg; Jo..

Louise; Tack. Ha ha..
Jag har kollat. =)