30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





lördag, december 27, 2008

Pyromaniac

Jag kollade lite med lillan på Barbifilmen förrut, när jag plötsligt tyckte att det lät lite konstigt i fyren med mina värmeljus i. Tittade in och såg att tre av fyra ljus brinner som mashaller där inne.. Iiiihh.. Vad göra? Fick in en sked med vatten som jag hällde på ett av dom.. Dumt gjort. Det brann ännu mera av det.
Jag har för mej att man släcker bränder med vatten..? Tydligen inte i värmeljus, då..

Nåväl, jag lyckades pilla ut ett ljus, fick upp det på en tallrik och gick ut i köket och la på ett grytlock så elden kvävdes, och gjorde således likadant med övriga ljus.
Sen blev det till att vädra..

Jag borde bli brandman.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahhaaaa, asg, skrattar så jag får ont i magen o tjiknar (stavning).. Tack för ett gott skratt o tat lugnt med värmeljusen nu du.. ;)
Mer schwung i benen nu när du blivit brandman så ut i spåret med dig mer..
En söndags puss till dig..
Tråkigt att sööt slutat... =( för din del alltså..

Cam. sa...

Inte funderat på att BLÅSA ut dem? En sked?? *asg*

Puss på dig

513andersson sa...

Pia; Du skrattar åt att min hem höll på att bli ett brinnande inferno??? ;)

MMM; Jag försökte givetvis blåsa ut dom, men det GICK inte..

Puss på dej med