30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





lördag, december 13, 2008

Luciakväll

Inte en enda Lucia har jag sett idag. Inte en enda lussebulle har jag fått heller. =(

Middagen avklarad nu. Det blev laxfjärilar och kolja som jag skar ner i tärningar och stekte. Kokt potatis till det, och en sås jag gjort själv. Mycket gott.
Lilla T kom på att det var ju Bolibompa också, så hon tog in tallriken till TV'n och åt där. Plötsligt ropar hon att hon ville ha mera juice. Snäll pappa hämtar glaset, går till kylen och häller upp ett fullt glas, går tillbaka och ska precis sätta ner det när jag inser att........... fortsättning följer...

Lördagen fortsätter med slutet på Bolibompa, julkalendern och en på eftermiddagen hyrd DVD-film..
Madicken på Junibacken blev det idag.
Jag kom på att jag ligger lite efter med mina filmrecesioner, jag har ju hunnit med två till i förra veckan som jag inte nämnt nåt om. Jag hittade också en film förrut, så det blir Filmrecension DeLuxe sen, med inte mindre än tre filmer.. =)

Vad var det då jag insåg när jag fyllt hennes glas?
Jo, att jag hällt i vitt vin i det. =/ Det blev en liten snygg manöver där och ut i köket igen för att byta glas...

Är jag senil eller bara förvirrad?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahaa, snäll pappa som försöker supa dottern under bordet.. hahahahaa =/
Kanske både senil o förvirrad o kanske i brist på att inte sett söt?
En tredje advent pöss till en förvirrrad, senil o snäll far.. ;)

513andersson sa...

Åh, vad jag är glad åt förstående personer. Brist på Sööt är det ju, naturligtvis. =)
Pöss tebax, såklart..