30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





lördag, december 06, 2008

Lite blandat idag

Onneksi olkoon Suomi!
Se on itsenäisyyspäivä tänään. Hyvää kuin helvetti.
Todennäköisesti ei täysin kieliopillisesti oikein, mutta sillä ei ole väliä. Luulisin.

Det var hockey igår i Mariestad. =)
Ena sega jävlar, men med vilja så gick det att besegra dom också. 4-2 vann vi med. Tuben, den lille svikaren står och småhejjar på Mariestad. =/ Fast har man rötterna i Götene så är det väl förståeligt, kanske.

Kvällens mest pinsamma; 'Sassa brassa mandelmassa, vi vill höra nätet rassla'. Är inte det lite väl 80-tal? Eller iaf ungdomsidrott? I allsvensk hockey, i Sverige, år 2008 sjunger man väl inte 'sassa brassa..' seriöst?
Kvällens roligaste; Matchpresentatören som säger "Vi välkomnar Sveriges hockeykulturkungar, LEKSANDS IF"!

Dagens varmaste tankar går till Emell..

Bild från euroflorist.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja där ser man du visste mer än vad jag visste.. Hahahahaa o jag ska vara finne.. =/
Pia

Anonym sa...

Jag skall ha tid för de med.. ;)
Får ju samtidigt paniiiik om jag inte hinner läsa mina bloggar o följa folks upptog.. Har redan ngr stycken som måste kollas igenom varje dag o sen vet jag att folk läser men ingen skickar komentarer för de e så trokiga.. Har ju än dock ca 25-35 besökare varje dag men bara ngr få som komenterar.. Buähähääää... =(
Nu skall de fortsättas att läsas bloggar o komentera..
Pösseli pöss på dig..