30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





onsdag, december 10, 2008

Sööt, hockey, Nobelmiddag och utvecklingssamtal

Det är bra att sova på saker ibland. Jag har förlikat mej med tanken nu att jag inte kommer träffa vissa av kollegerna mera. =/
Fast Sööt skulle visst dyka upp en sväng ikväll, sa hon. =)) Vågar man hoppas på en kaka till kaffet, tro?

Det är mycket nu. Hockey ikväll igen. Bofors Bobcats på bortaplan. Minnet säger mej att vi aldrig förlorat mot Bofors, så varför skulle det ske ikväll?
Dagens tips; Bobcats - IF 2-6 Det blir nog bra. 20 spänn på det. =)
Matchen går i Nobelhallen, passande nog, för..

..det är ju Nobeldagen idag. Jag sitter och klurar på om jag skulle slänga ihop en egen Nobelmiddag till jobbet idag...

Förrätt
Tartlett med getost och rödbeta samt marinerade pilgrimsmusslor och havskräftor med tryffelvinaigrette. Nobelbröd
Varmrätt
Kryddstekt svensk hjortfilé med rostade rotfrukter, lingonchutney och kanelsky, serveras med rostade rattepotatisar
Dessert
Päronterrin på vanilj och chokladbavaroise smaksatt med päronbrännvin serveras med päron & Champagnesorbet samt päronkaramellsås.

Undrar om jag hinner det?
Annars är risken att det blir pyttipanna med mjölk och en kaffe efteråt istället.

Jag var på utvecklingssamtal igår med lillan hos hennes lärare i förskolan. Hade ju på mej min Leksandshalsduk, och då säger läraren 'Det är faktiskt mitt lag också'.. =)
Jag visste att han var en bra kille.

En kaffe på det här nu då.

Inga kommentarer: