30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





tisdag, november 11, 2008

Laxpaté

Firman jag jobbar på upphör aldrig, jag säger aldrig, att förvåna. Igår skulle, enligt uppgift, 300 personer få gå pga av varslet som släppts, men... dom ska vara tillgängliga fram till årsskiftet om nu firman skulle behöva dom.
Varför då inte låta dom vara kvar fram till årsskiftet då när firman ändå betalar ut lön? Det är väl bättre att dom är kvar då och fyller en funktion än att sitter hemma och tröstsuper, vilket i sin tur leder till andra tråkigheter såsom alkoholism, hustru- och barnmisshandel, rattfylla med ev trafikolycka som följd, och kanske dödlig utgång..
Allt det här för att firman inte lät dom jobba kvar. Minst en hörde jag om som tydligen grät när hon fick gå hem mitt under arbetskvällen.
Är det humant, jag bara undrar?

Hockey nu. Inte ens den kunde glädja igår. Pisk borta mot Troja med 3-5. Tydligen en rätt stökig match läste jag.Om det nu inte var en domare som hade en bad day på jobbet. Typ 27 st. två-minutersutvisningar och fyra matchstraff. Jämnt fördelat iofs, men ändå. Skärpning måste till. Imorron ska ju Percy Nilssons nya skithus invigas, jag vill ICKE ha en förlust då.

Ich habe nicht Sööt in eine lange Zeit gesehen.. =(

Tisdag idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dein deutsch ist wunderbar. Hast Du ein lektion mit Gerda hat??

513andersson sa...

Ha ha .. Nein, ich bin fast Autodidakt.

Aber ich frage mich, ob es ist völlig richtig, anyway? ;)