30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





torsdag, oktober 31, 2013

Men hallå, SVT?

Jag kommer in på sportsidan på SVT's hemsida, och möts av rubriken
Boston Red Sox vann World Series
Kul för dom, tänkte jag och fortsatte läsa att dom slog St Louis Cardinals med 6-1 i den sjätte finalmatchen, att Red Sox vann World Series första gången 1903, att senaste segern kom 2007, och att hela Boston vill fira, med tanke på tragiken i stan i våras under marathonloppet.
Frågan kvarstår dock; Vilken sport gäller det?


Jag googlade fram att det gäller baseball. Jag hade allt mina aningar, men ändå. Dom hade ju kunnat få med det i artikeln också, kan man tycka.

5 kommentarer:

Tina Högman sa...

Till och med jag visste att det gällde baseball...

Fast det kanske beror på att ett av mina favoritband sjunger om just Boston Red Sox...?

:-P

513andersson sa...

Prova att skriva 'vad är röd strumpa' och skicka till nr 118 100. Tror inte du vågar.. =)

Tina Högman sa...

Varför ska jag översätta ett existerande lagnamn?
Har för mej att du var lite störd över att elitserien bytt namn till SHL...
Men du känner mej väl... Skulle jag banga på en sån utmaning?? Inte då. Ska kolla upp detta när hockeyn är slut. Återkommer i frågan.

Tina Högman sa...

Har testat 118100 men vad var poängen med det? Har du nåt annat spännande nummer vi kan testa?

513andersson sa...

Då kan du prova 0410 - 170 00.