30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





fredag, januari 11, 2013

Tänk, tänk, tänk

Jag och Therese spelade en omgång av Postkodmiljonären, ett spel vi fick i julklapp typ förra julen. Vid en av frågorna fick jag verkligen damma av mina gamla svenskakunskaper från grundskolan;
'I vilket av följande uttryck står adjektivet
 i formen komparativ'?
A. Alla säger att jag är charmig
B. Jag är trevligare än de flesta
C. Dessutom är jag ödmjuk
D. Jag är snyggast här
Jag, som typ kan tre ordklasser, satt säkert i sju minuter för att gå igenom skallen.. Till slut chansade jag på nåt, och hade faktiskt rätt. Kan du rätt svar?
Dessutom vann jag frågesporten med 19-15, och det beror inte på att jag är dum i huvet, utan att Therese är duktig.
Fast hon har ju att brås på.....  ;)

Inga kommentarer: