30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





lördag, december 15, 2012

'Så mycket bättre', säsong 4 ?

Precis alldeles nyss avslutades...
..och redan nu kan man väl börja spekulera lite i vem eller vilka som dyker upp nästa år?
Jag tror fortfarande stenhårt på Ulf Lundell. Det skrev jag visst redan förra året, men ändå. Nåt år måste han väl vara med, om han nu inte gjort en Mauro Scocco och avböjt en medverkan...?
Well, Per Gessle har inte gjort så mycket väsen ifrån sig på det senaste. Skulle inte alls förvåna om han släpper nånting snart igen och vips, dyker upp på Gotland till sommarn..
Darin var med i år och har gjort succe på topplistorna. Nästa års Darin tippar jag bli Måns Zelmerlöw..
Siw Malmqvist, snart 200 år, måste väl bara vara med innan det är för sent? Jajjemänsan, hon är med 2013, sanna mina ord. ;)
För ungdomen nästa år svarar Agnes Carlsson, tippar jag. Alternativt Amanda Jenssen..? Mittemellan ungdom och jättegammal hittar vi Carola, Tone Norum och Lotta Enberg, Lili & Susie, Pernilla Wahlgren, Lisa Nilsson. Erika, Marie Fredriksson... Jag måste säga att det är svårt med kvinnliga artister... =(
Jag tippar, så får vi se hur det går;
Ulf Lundell, Per Gessle, Måns Zelmerlöw, Siw Mamlqvist, Agnes Carlsson, Lisa Nilsson och Peter Jöback.
Reserver; Joakim Thåström, Peter LeMarc, Lill Lindfors och Marie Fredriksson.
Allt över fyra rätt, inklusive minst en reserv, måste väl anses som jävlig bra spekulerat?
Vad tror du?

4 kommentarer:

Cam. sa...

Jag tror på en otippad, typ "kan han skriva och arra??Ja det kanske han kan"..tex Danny Saucedo.
Rarast vore YOHIO, en massa japansktolkade låtar eller låtar med grymma gitarrer. <3

513andersson sa...

Danny, alltså..? Ja, kanske.
Eller Nordman?

Anonym sa...

Joey Tempest och Christer Sjögren...

Molly Sandén fanblogg sa...

Istället för att häva in sju stora artister skulle jag vilja ha med fem stora och två artister som är relativt underskattade, t.ex Sebastian (Idol) Karlsson. Finns många bra artister i Sverige man skulle vilja låg högt på listorna och via Så mycket bättre får ju som sagt artisterna en rejäl skjuts på karrirären.