30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





torsdag, december 13, 2012

'Lusse Lelle, Lusse Lelle...

'..elva nätter före jul.
Nu äro vi hitkomna så näst före jul.'
..och är det Lucia så ska det fanimig vara ett litet Luciatåg också..
..och jag ger fullständigt faan i om någon blir lite kränkt, för mitt lussetåg har både Lucia, tärna, stjärngosse, tomte och en pepparkaksgubbe, minsann.
Sen får PK-eliten och tokvänstern säga vad dom vill.

3 kommentarer:

kloka syster sa...

Jovisst ska pepparkaksgubbar ingå i ett luciatåg. Allt annat verkar vara en hysterisk rädsla att trampa nån stackar invandrare på tårna.
Skulle inte tro att en enda invandrare / mörkhyad ser sig själv som en pepparkaksgubbe. Och därmed inte tar illa upp att sånna finns i ett luciatåg... !

undrande syster sa...

Om man ska spinna vidare på samma tema, så kan ju alla tjejer ta illa upp för att pepparkaksgummorna har kjol. Ska jag då se mig själv som en pepperkaksgumma när jag har kjol på mig...
Jag bara undrar liksom ?!?

513andersson sa...

Så många kloka ord samlade på ett ställe...

=)