30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





fredag, december 14, 2012

Det blir som det blir

Dagens snackis; Den grönklädde mannen och den svarta dockan...
..klipps helt enkelt bort från Kalle Ankas julfilm pga sterotypa bilder av svarta och judar. Det skulle blivit nåt begåvat inlägg här om det, men jag kom inte på nån bra formulering, så det blev så här istället. ;)
Allvarligt, har någon nån gång tänkt på att han skulle vara en nidbild av en jude? Jag har det iallafall inte.
Well, PK-eliten har lite över en vecka på sig att klippa i Karl-Bertil Jonssons film också, så inte naziflaggan syns där bak på taxin..
Fan, vad trött man blir!

By the way, jag hittade en passande kommentar till det hela på Avpixlat.info ;
Stereotypa italienare i Lady & Lufsen. Stereotypa medeltidsengelsmän i Robin Hood. En stereotyp indisk pojke. Sju stereotypa män med funktionshinder (dvärgar). Stereotypa spanska djurplågare En djungelfågel som utför en stereotyp kosackdans... Ska vi vara riktigt politiskt korrekta, så blir det nog bara Bengt Feldtreichs skönsång på slutet kvar. Nej förresten - den byter vi ut mot en Rinkebyrap!
Amen. Det är nog sista året vi ser Kalle Anka i TV'n. Bara att banda, alltså.

2 kommentarer:

Tina Högman sa...

Men du glömde ju blondinen i rosa klänning...!
Jag dog lite, kan jag säja.

Tina Högman sa...

Jag glömde svara på din fråga: Nej, jag har aldrig fattat att det var en nidbild av en jude, den lille gröne snubben. Det hade jag inte fattat när dom skulle ta bort den lille mannen med lite snea ögon på Kinapuffar-påsarna heller.
Jag är antagligen rätt korkad.