30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





onsdag, februari 08, 2012

Jobba till tusen..

..eller i alla fall till 75 års ålder?
Reinfeldts lilla förslag har tydligen varit det stora samtalsämnet på bloggar idag runt om i landet, märkte jag när jag smurfade runt förrut. Förmodligen hoppas han på en 'naturlig avgång' av Svensson innan Svensson hinner komma upp i 75 så staten kan behålla pensionspengarna..
Alternativt så vill han ha in mera skattepengar, då analfabeterna från MENA-länderna inte är så vidare värst billiga i drift...  Har jag hört..
Jag tycker att det är ett dåligt förslag. Vad tycker du?

2 kommentarer:

Tina Högman sa...

Mycket dumma förslag har han haft. Detta var ett av dom.

Pappa sa...

Bra förslag, tycker jag, snart 70