30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





onsdag, december 21, 2011

Insändare i dagens Metro;

'Jag har länge undrat över hur Kristdemokraterna får ihop det. Jesus var ju de fattigas vän! Han skulle aldrig ha satt sig i en moderat regering! För KD verkar det vara Mammon och makt som gäller snarare än Kristus och den barmhärtige samariten.
Och man kan ju inte vara två herrars tjänare!'

Undras vad Göran Hägglund hade svarat på det?

4 kommentarer:

Tina Högman sa...

Jag har heller aldrig begripit mej på deras ideologi som man tycker borde vara alla människors lika värde, eftersom dom fortfarande är emot homosexuella.

Louise sa...

Klockren insändare!!! Hoppas du har det bra. Pöss

513andersson sa...

Tina; Jamen precis. Självaste Jesus var ju också lite gay..? Han hade väl ihop det med Pontius Pilatus, eller om det var Tomas Tvivelsson..? Jag minns inte, det var länge sen jag konfirmerade mig.

Lollo; Det har jag. =)

Zeth sa...

Insändarens frågeställning bygger på en missuppfattning. KD är inte ett kristet parti. Kristdemokrati är en allmänborgerlig ideologi från kontinentaleuropa med grund i klassiskt västerländska värden. Läs principprogrammet.

God jul!