30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





söndag, februari 06, 2011

Snyggt golv..

..men det ligger även början till ett pussel på det också; Det är ett litet tidsfördriv för 'Den gipsade'. Inatt satt jag uppe till halv två och försökte fixa ihop kantbitarna på pusselhelvetet. Det gick sådär, kan man säga. Vänsterkanten blev bra. 21 bitar från hörn till hörn. På högra sidan var jag uppe i 22 bitar, och ändå verkar det fattas några bitar. =/
Det måste väl för bövelen vara lika antal bitar om det är 37 cm på båda sidor? Plötsligt kom jag på varför jag inte lagt pussel på säkert 30 år. Men jag undrar om jag inte släppt lite på det där? Inatt uppe i min ensamhet så var det rätt OK att pussla..
Pusslet hållet f ö det för mig ovanliga måttet 37 x 98 cm, och har 1000 bitar. Vi får väl se när det blir klart. Om det nu blir klart...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det går bättre än med mitt... Det ligger fortfarande på brädan i lilla sovrummet nereoch inte en till pussel har hittat sin plats..=/

Pia

513andersson sa...

Vad tråkigt. =(