30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





lördag, februari 12, 2011

Finnar

Jag hade en fundering som jag inte var helt hundra på.;
Jag känner många med finskt efternamn. Gemensamt för dom alla är att det är ingen som har samma efternamn som nån annan. Alla 'kändisfinnar' man känner till, typ hockeyspelare och motorfolk och så, ingen har samma namn som en annan, vilket fick mig att fundera på det ett tag. Vad är Finlands vanligaste efternamn? Eftersom jag inte kom på det själv så dunka jag iväg ett sms till 118 800 för att bli helt hundra på det. Svaret kom efter en stund, och stjälpte hela min världsbild om finnarna.
Vaffan, jag känner väl ingen med namnet Virtanen?
Gör du?

3 kommentarer:

Maysan sa...

Kyllä!Flera stycken faktiskt.

Anonym sa...

NJAE känner och känner men vet och de i julkalendern hette ju Virtanen.. =)

Kram fröken Tauriainen

513andersson sa...

Maysan; Onnittelut..
;)

Pia; Jag tittade nog för lite på julkalendern för att lägga det på minnet.

Kram..