30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





måndag, augusti 09, 2010

Söndagskvällsfilmen

Snabba cash
SNABBA CASH handlar om Johan "JW" Westlund, som lever dubbelliv som stekare på de hetaste inneställena på Stureplan. När han förälskar sig i överklasstjejen Sophie lockas han in i en värld av organiserad brottslighet. Jorge gör en osannolik rymning från fängelset och är på flykt från både polisen och jugoslaviska maffian. Hans plan; göra en sista koksleverans och sedan lämna landet för gott. Mrado, en brutal indrivare inom den jugoslaviska maffian, är i konflikt med bossen Radovan. Han får i uppdrag att hitta Jorge, men tvingas samtidigt ta hand om sin 8-åriga dotter. Deras öden vävs samman i en realistisk tät thriller.
Bild och text från ginza.se
Ne, det här är ingen realistisk thriller. Den lämnar en hel del frågetecken till tittaren och är ganska rörig.
Betyg; Två slipsar av fem möjliga.

4 kommentarer:

Velourpappa sa...

Men boken var BRA, iaf den jag läste.........

syster yster sa...

Jag tyckte Snabba cash var jättebra....
Såg en film igår med Anthony Hopkins som heter Fracture. Mycket bra :-)

Tina Högman sa...

Har också sett den, jag trodde det bara var jag, men jag fattade inget ibland. En himla massa folk med konstiga namn...

513andersson sa...

Pappa; Du har inte sett filmen då..?

Syster; Fracture har jag inte sett ännu.

Tina; Det är du och jag mot världen, tydligen. ;)