30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





söndag, januari 31, 2010

Rancold söker personal, eller ska det vara jobb?

På skoj så bläddrade jag bland jobbannonserna i dagens GP och hittade denna lite roliga sak. Det är inte så ofta man hittar felstavningar och särskrivningar bland jobbannonser, va? Jag har nog aldrig gjort det, tror jag.Frågan är vad Rancold söker. El är ju en sak iallafall, men ska det vara en kyl också, och ett okänt antal tekniker?
3 års erfarenhet är nog av den sökande, misstänker jag, men söker dom reparation också, eller ingår det i jobbet?
Garanti jobb, är det att alla som söker jobbet får det, och vill dom även ha installationer?
En lite luddig annons om jag får tycka som jag vill.

2 kommentarer:

Arbetssökande sa...

Tycker inte jag, helt korrekt skrivit förutom R som fattas.

513andersson sa...

Ironi där, hoppas jag.

Dessutom heter det 'skrivet'.