30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





lördag, maj 02, 2009

Ännu mera rally

Krut-Racet i Dynamitbacken i Uddevalla idag då.
Som vanligt, ett träningsåk och två tävlingsåk. Redan i träningsåket slog vi till med nytt backrekord med två hundradelar, minsann. Men mer skulle det bli, då vi inte var helt säkra på om rekordtider räknas på träningsåk.
Heat 1; En liten miss i slutet kostade lite för mycket tid, men bra nog för att ta ledningen i klassen.
Heat 2; Då en av dom värsta konkurrentera var ordentligt laddad fanns det bara ett läge; plattan i mattan. Lite nervöst blev det allt en stund. Jag rensade luftfiltret och städade ur lite skräp ur bilen, det gäller ju att få ner vikten, och sen till start.. Kanonstart och ett jävla bra flyt hela vägen upp, vilket räckte till att kapa vår rekordtid med 47 hundradelar..
25,47 is the time to beat numera..

Precis som förra året så fick vi i högerstolen inget pris, medan dom där som kör i klassen Regularity har priser ner till tionde plats. Why, liksom?
Men jag är inte bitter. Jag är rätt nöjd ändå, då jag ingår i det vinnande teamet, jag får åka wallybil, och det har vart soligt hela dagen.

Well, well.. lördagen fortsätter med stilla hemmakväll och en segeröl och lillan. Hoppas inte Ubbe, le chaufför, kraschade hela huvet om/när han gick ut och firade..

3 kommentarer:

Winborg sa...

Grattis till segern. Kul att åka backe kan jag tänka mig, har inte varit där o kollat på flera hundra år känns det som :) Lite över drivet men hihi

Velourpappa sa...

Grattis till framgångarna!! Det var säkert luftfiltret som var avgörande. F.ö. är jag inte orolig för "Ubbe", han vet vad han gör.

513andersson sa...

Winborg; Tack.
Åk dit till hösten då, dom hade visst planer på att köra då också.

Velourpappa; Säkert var det så, samt rensning av skräpet.
Jag pratade med Ubbe förrut, och han såg ut att vara vid god vigör.