30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





onsdag, januari 28, 2009

Vad händer?

Jag hade tillgång till radio på jobbet ikväll.
Under nyhetssändningen hörde jag nåt som jag reagerade över.. Jag tror det var om det svenska försvaret dom pratade. Det skulle bli effektivare.
Jag kan ha förståelse för personer födda i utlandet att det kan vara bristfällig svenska, men en vuxen människa, förmodligen med nio år i svensk grundskola, minst två år på gymnasium, och säkert nån form av journalistutbildning ska faan inte ens fundera på att säga effektivare ! Bah..
Jag må vara en språkpolis, men sånt här gör mej upprörd. Som en på jobbet, han har sagt både dåligare och gamlare. Jag döööör. Han är dessutom svensk och över 40 år.
Sen veeet jag att det stavas mig, dig och dem, men det ser jag inte riktigt som samma sak, så det behöver inte kommenteras. Tack. ;)

Kommenteras, ja. Vad har hänt med kommentarerna?
Ba' borta, ju.. =(


"Magdalena Forsberg motsvarar alla förväntningar efter första skjutet".
Någon på TV-sporten kommenterar skidskytte

3 kommentarer:

Winborg sa...

Snygg kommentar på skidskyttet hehe

513andersson sa...

Ja, visst var det?

Anonym sa...

Här kommer ju en kommentar till. Håll till godo. Frågan var om det var stående eller liggande skjut??