30/10 2007 - 11/11 2013

3.458 inlägg hann det bli. Några inte speciellt genomtänkta, andra låg det ett jädra jobb bakom.

1,56 inlägg/dag i snitt. Vila i frid..





torsdag, november 06, 2008

Finn fem fel och fikadag

Gustav Vasa, "Tigern från Norden" som han kallades, avrättades i slaget vid Narva 6 november 1631. Till hans minne ska vi idag fika med Gustav Vasa-bakelser.

Bild från Narva år 1631

Det var meningen att det skulle hinnas ut på promenad idag innan simskolan, men det var satan vad trött jag var imorse. Får försöka att tränga in det imorron innan tvätten kl 11 dåda..

Och så ett personligt meddelande;
Linda; "Vid 15-tiden imorron har jag inte tid att fika, då jag är på väg upp mot dina hemtrakter.
Det är väl bättre att ni kommer till Stadt på kvällen då en öl eller två är mycket roligare än en vanlig fika? Jäjjämänsan."

Sista arbetsdagen den här veckan då.

Imorrn är det visst lite partyparty =)





3 kommentarer:

Linda sa...

Jasså minsann.. Du ska äntligen ta dig till den bästa platsen... Kul! Är de du o Dennis kanske som ska ut o bubbla... Jag ska ha lite tjejbesök här ikväll o jag tror inte vi kommer ut... Ska nog bara mysa lite o käka hamburgare... Gött!
Ha de så roligt då!
Kram

Anonym sa...

1. Gustav 2 Adolf
2. Lützen
3. År 1632
4. Fel smeknamn
5. Fel bakelsenamn

Kul idé annars

513andersson sa...

..och så blev han inte avrättad heller. Han stupade.

Det blev visst sex st fel. Det var inte meningen..